The other day, I went to my local supermarket to do my normal shopping. Most weeks, I get a half pound of sliced ham and a half pound of sliced turkey from the deli. I've been noticing lately, though, that I eat all the turkey first and then most of the ham goes bad. So I ordered "three fifths of a pound of turkey, please." The very nice deli counter worker said, "ok," and set about pulling turkey from the display case. After a minute, she called her manager over, and they discussed something for a minute, and then the original worker asked, "um, what's three fifths of a pound?" I can accept that some people just don't do fractions well; that's fine, and it doesn't make her evil, stupid, or make me want to shop there less (as she was polite about her question). The following, however does bug me: neither of them got it right when I responded that "three fifths is point six pounds." I mean, the scale has the decimal point right there. Is it that easy to confuse ".4" with ".6"? I don't mean that you glance at it and mistake the "4" for a "6". I mean she looked at the scale, which read, ".42" and asked, "is that about right?"
Now, I don't mean to point out the flaws of one seemingly very nice person. I am using this as an example of the kind of things our schools are failing to teach. I applaud any effort to improve schools, so I'm all for giving this "no-child" thing a shot, but it doesn't seem like a silver bullet that will work across the country. If you set standards, and thus money, on knowledge tests rather than critical thinking tests, there's no incentive to teach the skills that people need to excel in math and science. That isn't to say that we should completely abandon either the idea of basing funding on test scores or on testing knowledge; both may have value. In addition to the capital of Illinois (probably Chicago, right? <-- note for humor-impaired: this is a joke), though, we should probably test a person's ability to make (or better yet, judge) a rhetorical argument.
1 comment:
لا داعي للقلق بعد اليوم ، فقط اعتمد علينا – عميلنا الكريم – في تنظيف قطع الأثاث خاصتك و أهمها الكنب الذي هو يمثل صعوبة في تنظيفه بالشكل اليدوي ، فلا يصلح استخدام قطع من القماش المبللة لتنظيفه ، لابد من الاستعانة بالماكينات الحديثة التي تعتمد علي تقنية التنظيف فكل فرد في الحياه يحلم بتاسيس المنزل الخاص به الذي يشعر بداخله بالاستقرار والراحه
فعند تأسيس هذا المنزل فأنه يتطلب منا الكثير من الجهد لذلك نشعر بالمسئوليه
تجاه ذلك البيت لانه يتطلب منا الكثير من الجهد والاهتمام والاعتناء اليومي والدائم
حتى لا نفقد الشعور بالراحه والامان والاستقرار داخل هذا المنزل
أفضل شركة تنظيف خزانات بجدة
افضل شركة تنظيف خزانات بجدة
شركة تنظيف كنب بالرياض
شركة تنظيف كنب بالرياض
شركة عزل الخزانات بالرياض
شركة عزل خزانات بالرياض
لخطوات الاولية للتجهيز لعميلة تنظيف خزانات المياة
1- تفريغ الخزانات الى المنسوب المناسب لاحتياجات العمل الى 10 سنتيمتر فما فوق حسب المطلوب
2- بداء عملية الغسيل للخزان من حوائط وارضية الخزان بالماء لتنظيفة جيدا عن طريق فتح موتور رفع المياة وشفطه مرة اخرى
3- اضافة الكلور والصابون السائل وغسل الخزان باكملة بالادوات الازمة لعميلة التنظيف من فرشاة متعددة الخشونة واسفنج ويتم التنظيف بعناية مع مراعاة الجوانب ووصلات لمواسير الموجودة داخل الخزان لضمان التنظيف الجيد للخزانات
4- غسل الخزان مرة ثانية بالماء النظيف جيدا باستخدام ضغط المياةالعالي نقوم تنظيف الجدران وارضية الخزان باستخدام ضغط المياة العالي والذي يصل ضغط 100بار للتخلص من بقايا الغسيل في المرحلة رقم3 تنظيف خزانات المياة وصرفها الى مواسير الصرف الصحى
5- بعد اجراء عملية تنظيف خزانات المياة يبدا في ملئ الخزان من المياة الجديدة من الشبكة العمومية واتركى صنبور بداخل المنزل مفتوحا فيه من 6 – 10 دقائق
هذه المراحل البسيطه يمكن اللجوء اليها فى حالة تعذر الاستعانه بشركة متخصصة فى تنظيف خزانات المياة ولا يجب الاعتماد عليها لفترة طويلة حيث يجب تكملة هذا المرحله بااستخدام مواد تطهيرية تقوم بها الشركة المتخصصة تمنع من تكاثر البكتريات التى لا ترى بالعين المجرده انظر الى مراحل تطهير خزانات مياة الشرب ، وإيضاح المتطلبات العامة وأسس تصميم وصيانة خزانات المياه الأرضية والعلوية والمنفصلة وذلك للحصول على الأداء الأمثل من هذه الخدمات وكذلك ضمان توصيل المياه إلى المنزل بصورة نقية دون أي تلوث
https://goo.gl/maps/PEAz2btSETn4ga1FA
Post a Comment